Ogólnopolski konkurs branżowy "Hotelowe zawody-podaj dalej" - podsumowanie
Jak dbać o wyjątkowe wrażenie gościa hotelowego? Jaki produkt lub proces wdrożyć w obiekcie, aby znacząco się wyróżnić - nad tym zastanawiali się uczestnicy ogólnopolskiego konkursu branżowego"Hotelowe zawody - podaj dalej" zorganizowanego przez Hotel Astor w Jastrzębiej Górze, pod patronatem MEiN oraz Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Naszą szkołę w tym wyzwaniu reprezentował zespół uczniów z klasy 2H w składzie: Amelia Matysiak, Zuzia Waszut, Hubert Drożdż oraz Michał Korczyk.
Projekt zaproponowany przez uczniów musiał być możliwy do zrealizowania właśnie w nadbałtyckim Hotelu Astor, nie mógł przekroczyć założonego budżetu (40 tys.PLN), powinien też wpisywać się w ogólną koncepcję tego wyjątkowego miejsca. Zadanie tym trudniejsze, bo Astor słynie z przemyślanej strategii marketingowej.
W ciągu kilkunastu tygodni nasz szkolny zespół zaprojektowal szereg propozycji, które pozwalają na dostarczanie gościom hotelowym wyjątkowych doświadczeń z zakresu usług lub sposobów komunikacji. Do współpracy zaprosiliśmy firmę iLumio, specjalizującą się w innowacyjnych produktach i rozwiązaniach IT dla najlepszych hoteli w Polsce. Nie możemy w tym miejscu nie podziękować za niezwykle życzliwe podejście do naszego zespołu. Dziękujemy także Vislow Resort za udostępnienie pięknego apartamentu do stworzenia materiału konkursowego, czyli prezentacji oraz filmu.
Efekty pracy w wersji skróconej przedstawiamy poniżej.
Wioleta Szarzec - opiekun zespołu "Hotelowe zawody 2025"
W poszukiwaniu guest exprerience ...
Naszą sztandarową propozycją było wdrożenie w Hotelu Astor systemu i-Lumio.
Przedstawiliśmy szczegółową kalkulację instalacji systemu, wziąwszy pod uwagę sprzęt, w jaki obecnie wyposażone są pokoje. Produkty i-Lumio, w tym systemy telewizyjne dla hoteli, tablety do pokoi, kioski cyfrowe oraz aplikacje mobilne, poprawiają doświadczenia gości i usprawniają funkcjonowanie hoteli.
Popatrz, jakie to proste:
- Cyfrowe menu przed hotelową restauracją zmieniasz kilkoma kliknięciami.
- A może szybka promocja w SPA? Dlaczego nie? Informacja za chwilę wyświetli się w pokoju gościa - na TV lub tablecie, który jest standardowym elementem wyposażenia pokoju
- Animacje dla dzieci już się zaczęły? Zaraz goście - konkretnie zameldowane rodziny z dziećmi - dostaną powiadomienie.
- A może szybki check-out? Gość wykwateruje się sam, bezobsługowo.
Dzięki integracji nowoczesnych technologii z intuicyjnymi interfejsami, hotele oferują całą dobę spersonalizowane usługi, rozrywkę i płynną komunikację, zapewniając gościom komfortowy i nowoczesny pobyt.
"Otul się Astorem".... - wspomnienia w prezencie
Pogoda nad Bałtykiem jest zmienna, przeważają wietrzne dni. Dlatego zaproponowaliśmy, aby każdego gościa, korzystającego z pobytu w Hotelu Astor, obdarować wysokiej jakości kocem. Parawany bywają nieporęczne, poza tym plażowicze po zakończonym urlopie pozbywają się ich - a kocyk wróci z gościem do domu, za każdym razem przypominając o wspaniałym wypoczynku w Astorze.
Ponieważ zauważamy rosnący w siłę trend workation, czyli łączenie wypoczynku ze zdalną pracą, poszliśmy krok dalej, proponując, aby na gości czekał także elegancki zestaw do pracy - pendrive oraz powerbank, utrzymane w naturalnej kolorystyce.
Wszystkie prezenty są opatrzone logo obiektu, stawszy się nośnikiem reklamy tego miejsca.
Przede wszystkim sprzedaż!
To nie koniec naszych propozycji...
Kody QR to praktyczne narzędzie scalania informacji. A gdyby tak stała oferta usług dodatkowych w hotelu była dostępna na śniadaniowej place-macie? Dlaczego nie? Szybkie "PIK" i masaż wybrany.
Dzięki wdrożeniu takich rozwiązań cross-selling "robi się (prawie) sam"!
Zgodnie twierdzimy, że udział w konkursie poza wytężoną pracą, przyniósł nam także satysfakcję i porządną dawkę praktycznej, hotelarskiej wiedzy!