kontrast
czcionka
43-460 Wisła, ul. Władysława Reymonta 2

„Ballady i romanse” w przestrzeniach ZSGH

5 października 2022 roku w ZSGH gościł świat romantycznych ballad za sprawą młodych ludzi, którzy wcielili się w bohaterów poezji Mickiewicza. Wyzwanie to przyjęli także nauczyciele.

200 lat temu, w 1822 roku w Wilnie ukazał się I tom „Poezji” z cyklem „Ballady i romanse” Adama Mickiewicza."Ballady…" uważane są za manifest polskiego romantyzmu. Datę ich publikacji przywykło się traktować jako początek tej epoki w polskiej literaturze i sztuce. W związku z tym Sejm Rzeczypospolitej Polskiej ogłosił rok 2022 Rokiem Romantyzmu Polskiego.

„Cykl ballad w nowatorski sposób wykorzystuje motywy romantycznej ludowości, obyczaje i wyobrażenia gminu. W ludzką codzienność ingerują siły nadnaturalne czyniąc tajemniczym i niebezpiecznym to, co dotąd było powszechnie znane i oswojone. Ingerencje świata nadziemskiego miewają charakter etyczny, gdzie czyny człowieka wartościują siły nadprzyrodzone”.

W spotkaniu z balladami Adama Mickiewicza na świetlicy wzięła udział cała społeczność szkolna. W klimat utworów romantycznych wprowadziły panie polonistki – Marzena Brózada i Paulina Damek-Ryszka, które zaprezentowały aranżację ballady programowej „Romantyczność”, natomiast pani Dorota Mendrek wcieliła się w rolę Świtezianki. Następnie wszyscy zobaczyli projekcję filmu „Świteź” w reżyserii Kamila Polaka.

Podczas uroczystości został rozstrzygnięty Konkurs czytelniczy„Niesamowity świat ballad” –„Lilie”, „Świteź”, „Romantyczność”. Pierwsze miejsce zdobyła Malina Cordova z klasy 4HP, a drugie miejsce Daria Grzendek z klasy 3HP.         

Po trzeciej lekcji przenieśliśmy się w świat ballad i romansów za sprawą żywych obrazów, które zaprezentowane zostały w przestrzeni szkolnej. I tak zobaczyliśmy:

  • „Powrót taty” w wykonaniu uczniów klasy 1 E,
  • „Lilie” obraz klasy 4HP,
  • „Kurhanek Maryli” wg pomysłu uczniów klasy 2 GE,
  • „Świteź” w ujęciu klasy 1 H,
  • „Rybka” w aranżacji uczniów klasy 1 T,
  • „Pani Twardowska” w przedstawieniu uczniów klasy 3GP,
  • „Świtezianka” w wykonaniu uczniów klasy 1G,
  • „Dudarz” w plastycznym obrazie uczniów klasy 4GP,
  • „To lubię” w projekcie klasy 2HP.

Młodzież wykazała się niezwykłą kreatywnością w przygotowaniu strojów i układu przestrzennego kompozycji obrazu.

Ufamy, że był to przyjemny czas dla nas Wszystkich. Dziękujemy, że przyjęliście zaproszenie do niesamowitego świata ballad i romansów.

Rozstrzygnięcie konkursu „Niesamowity świat ballad”

Żywe obrazy w wykonaniu uczniów ZSGH

  • Żywy obraz do ballady „Powrót taty” w wykonaniu uczniów klasy 1 E 
  • Żywy obraz do ballady „Lilie” w wykonaniu uczniów klasy 4HP 
  • Żywy obraz do ballady „Kurhanek Maryli” w wykonaniu uczniów klasy 2-GE 
  • Żywy obraz do ballady „Świteź” w wykonaniu uczniów klasy 1 H 
  • Żywy obraz do ballady „Rybka” w wykonaniu uczniów klasy 1 T 
  • Żywy obraz do ballady „Pani Twardowska” w wykonaniu uczniów klasy 3GP 
  • Żywy obraz do ballady „Świtezianka” w wykonaniu uczniów klasy 1 G 
  • Żywy obraz do ballady „To lubię” w projekcie klasy 2HP
  • Żywy obraz do ballady „Dudarz” w wykonaniu uczniów klasy 4GP  

 

Multimedialne „Ballady i romanse”

Kontakt

Zespół Szkół Gastronomiczno-Hotelarskich im. Władysława Reymonta w Wiśle
43-460 Wisła, ul. Władysława Reymonta 2

Platforma Usług Administracji Publicznej: Identyfikator: zsghwisla
Użytkownicy portalu ePUAP mogą przesyłać korespondencję, korzystając ze wzoru "Pismo ogólne do podmiotu publicznego".
Skrytka_ESP /zsghwisla/SkrytkaESP

Przejdź do dziennika
Przejdź do Facebooka Przejdź do Instagrama Przejdź do MS Teams Przejdź do platformy Moodle Przejdź do platformy YouTube