Jesteś w:
Kontakt
16.06.2017
Wycieczka klasy 1THa

13 czerwca 2017 roku o godz. 5.00 wyjechaliśmy na dwudniową wycieczkę do stolicy Czech – Pragi; na miejsce przybyliśmy około godziny 11.00. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Muzeum Miniatur, następnie udaliśmy się na Hradczany. Zobaczyliśmy Praską Loretę, Katedrę św. Wita, Salę Władysławowską, pospacerowaliśmy Złotą Uliczką. Przeszliśmy przez Most Karola w kierunku Starego Miasta, gdzie wędrując tradycyjną drogą królewską dotarliśmy do Rynku. Następnie, przeszliśmy przez Josefov – dzielnicę żydowską w kierunku Nowego Miasta. O godz. 16.00 udaliśmy się w godzinny rejs statkiem po Wełtawie, podziwiając panoramę miasta. Po rejsie przyszedł czas na obiadokolację, która po całodziennym wysiłku smakowała wyśmienicie. O godz. 21.00 czekała nas niespodzianka, wzięliśmy udział w spektaklu Światło i Dźwięk „Grające Fontanny” - było to doskonałe połączanie nowoczesnej muzyki z klasyczną. Wracając po spektaklu do hotelu mogliśmy zobaczyć jak pięknie stolica Czech prezentuje się nocą. Zadowoleni, choć nieco zmęczeni wróciliśmy do hotelu.

Drugiego dnia kontynuowaliśmy zwiedzanie Pragi. Zobaczyliśmy Rynek Staromiejski, Ratusz, Zegar Orloj, Kościół św. Mikołaja. Ostatnim punktem naszej wycieczki był Plac Wacława, na którym mogliśmy podziwiać pomnik św. Wacława w otoczeniu patronów ziemi czeskiej.

O godz. 15.00 bardzo zmęczeni, ale zadowoleni wyruszyliśmy w drogę powrotną do Wisły.