Jesteś w:
Projekty
Główna
Aktualności
Galeria
Kontakt





Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego


Od 03 października a 2011r. do 25 grudnia 2011r. Stowarzyszenie na Rzecz Wspierania Rozwoju Zespołu Szkół Gastronomiczno-Hotelarskich w Wiśle "Teraz Patelniok" będzie realizować projekt pt.:

"Manager restauracji"

współfinansowany ze środków Unii Europejskiej i Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach działania 9.5 - Oddolne inicjatywy edukacyjne na obszarach wiejskich.

Projekt zakłada:
przeprowadzenie kursu "Manager restauracji": 1 grupa (15-osobowa) x 60 godzin
pokaz carvingu: 2 grupy (30-osobowe) x 3 godziny

W projekcie weźmie udział łącznie 75 uczniów (w tym 56 kobiet i 19 mężczyzn).


ZAKRES TEMATYCZNY KURSU "MANAGER RESTAURACJI":


ZARZĄDZANIE PRODUKTAMI
Zasady współpracy z przedstawicielami firm alkoholowych, kawowych i innych. Dane kontaktowe firm. Odpowiedzi na pytania zadawane przez kursantów.


ORGANIZACJA PRACY W BARZE

• Zasady zamawiania towaru.
• Rozliczenia codzienne i remanenty miesięczne.
• Grafik pracy barmanów - postawa, funkcje, odpowiedzialność, zasady współpracy z pracownikami innych stanowisk.
• Rozwiązywanie problemów: kary, motywacja, konsekwencja.
• Wyjaśnienie często spotykanych zwrotów: rabat, storno.
• Przykłady nadużyć ze strony barmanów, oraz managerów czy kelnerów.
• Spotkania z zaproszonymi przedstawicielami firm alkoholowych, kawowych.


MIKSOLOGIA

• Podstawy miksologii, zasady komponowania i wykonywania drinków - teoria.
• Zasady układania karty drinków (standardy i kompozycje własne) - przykłady kart.
• Praktyczne przygotowanie drinków standardowych - degustacje.
• Zasady doboru urządzeń do baru (ekspres ciśnieniowy, zmywarka, kostkarka).
• Odpowiedzi na pytania zadawane przez kursantów.


ENOLOGIA

• Typologia wina - podział jakościowy; najważniejsze regiony winiarskie; odmiany winorośli.
• Schematy karty win - rozpiętość asortymentu i cen w zależności od kategorii i charakteru lokalu; gotowe wzory kart win do wykorzystania.
• Elementy doboru win do potraw.
• Temperatury podawania win.
• Serwis wina białego, czerwonego, dekantacja.
• Odpowiedzi na pytania zadawane przez kursantów.


ORGANIZACJA SERWISU KELNERSKIEGO

• Przygotowanie restauracji do pracy.
• Asortyment zastawy stołowej - omówienie przykładów.
• Nakrycie stołów - ćwiczenia.
• Podział na rewiry.

OBSŁUGA KONSUMENTA

• Kolejność obsługi.
• Systemy obsługi: niemiecki, francuski - ćwiczenia.
• Schemat karty menu - przykłady w oparciu o menu różnych restauracji.


ĆWICZENIA PRAKTYCZNE

• Poruszanie się z tacą, z talerzami.
• Przyjmowanie zamówienia i kolejność realizacji zamówienia.
• Odpowiedzi na pytania zadawane przez kursantów.


CECHY DOBREGO MANAGERA

• Teoria motywacji.
• Piramida potrzeb.
• Zasady negocjacji.
• Zjawisko mobbingu.
• Sposoby komunikacji i przekazywanie informacji zwrotnych.
• Wymagający klient - rozwiązywanie sytuacji trudnych.


REKRUTACJA PRACOWNIKÓW

• Ogłoszenie pracodawcy a CV pracownika.
• Sposoby prowadzenia rozmów kwalifikacyjnych - elementy komunikacji niewerbalnej.
• Formalności związane z zatrudnianiem pracowników.


ELEMENTY PRAWA PRACY

• Obowiązki pracownika i pracodawcy.
• Rodzaje umów o pracę.
• Zasady udzielania urlopów.
• Szkolenia i awanse.
• Wynagrodzenie, premie i podwyżki.
• Grafiki a system pracy zmianowej.
• Nagany, rozwiązywanie umów, świadectwa pracy.
• Naruszanie przepisów Prawa Pracy.
• Odpowiedzi na pytania zadawane przez kursantów.


ZARZĄDZANIE RESTAURACJĄ

• Funkcjonalność zakładu gastronomicznego.
• Wyposażenie restauracji.
• Sanepid i jego wymagania.
• Koncesja i sprzedaż alkoholu.
• Zawieranie umów z dostawcami.
• Organizowanie przyjęć bankietowych.
• Elementy promocji i reklamy.


ODPOWIEDZIALNOŚĆ MANAGERA

• Rozliczanie restauracji, remanenty, inwentaryzacje.
• Komputerowe systemy sprzedażowe.
• Formy płatności.
• Odpowiedzialność finansowa.
• Odpowiedzi na pytania zadawane przez kursantów.

SZTUKA RESTAURACYJNA

• Elementy sztuki barmańskiej.
• Elementy sztuki kelnerskiej.
• Elementy sztuki baristy.
• Elementy sztuki sommelierskiej.
• Organizacja imprez zbiorowych.
• Podstawowe zagadnienia z zakresu savoir vivre restauracyjnego.


Egzamin końcowy (na oceny) i wręczenie certyfikatu w terminie ustalanym indywidualnie z każdym uczestnikiem - bez dodatkowych opłat.